Wycieczka klasy 8d do Gdańska i Sopotu

Wycieczka klasy 8d do Gdańska i Sopotu – 04-06 czerwca 2019 r.

4 czerwca my – uczniowie klasy 8d razem z naszymi wychowawczyniami z klas I-III i IV-VIII – pojechaliśmy pociągiem  Pendolino na swoją ostatnią, trzydniową Zieloną Szkołę do Gdańska i Sopotu.

Pierwszego dnia wyruszyliśmy do Stoczni Gdańskiej, gdzie w tym dniu odbywały się uroczyste obchody 30-lecia pierwszych częściowo wolnych wyborów, wjechaliśmy na taras Europejskiego Centrum Solidarności,  a  następnie udaliśmy się do historycznej Sali BHP, gdzie w 1980 r. podpisano porozumienia sierpniowe. Potem, wspólnie z przewodnikiem,  zwiedziliśmy Muzeum II Wojny Światowej, a wieczorem, na plaży Stogi, przywitaliśmy się z Morzem Bałtyckim i zobaczyliśmy zachód słońca.

W drugim dniu pojechaliśmy SKM do Sopotu, aby zażyć trochę kąpieli słonecznej, jak i tej w morzu, a po kolacji, spacerowaliśmy po urokliwym Gdańsku.

Trzeciego, a zarazem ostatniego dnia, również z przewodnikiem, zwiedziliśmy Starówkę Gdańską tzw. Główne Miasto, weszliśmy na punkt widokowy na wieży Kościoła Mariackiego, a następnie popłynęliśmy statkiem  pirackim „Czarna Perła”  na Westerplatte, gdzie poznaliśmy historię przebiegu obrony półwyspu w 1939 r.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyjazdu, pomimo gorąca, które przez cały czas nam towarzyszyło. Nie dało ono rady zepsuć nam humoru, dzięki któremu wycieczka była dla nas jeszcze bardziej przyjemna i  niezapomniana.